SanktuariuM - Polski Fan Klub Iron Maiden


Bruce Dickinson o "Anthology" - IMFC Mag.

Ostatnim razem jak przeprowadzałem wywiad z Bruce’em, to był po paru godzinach snu, po tym jak nakręcił video klip dla „Abduction” z płyty „Tyranny Of Souls”. Było to w kwietniu 2005r. Wspomniał, że pracuje nad tym nowym DVD „Anthology” i, że będzie wydane kiedy przyjdzie na nie pora. Kto lepiej aniżeli on opowie nam historię dlaczego trwało to rok i co na tym DVD jest?

Mówi Bruce:
DVD zostało odstawione z powodu działalności Maiden. I muszę powiedzieć, że jest naprawdę, naprawdę dobre. Bardzo jestem z niego zadowolony. Poza tym kolejność materiału – nie było jego zbyt dużej do wybrania. Nagraliśmy wywiad, ale głównie mieliśmy dodatkową pracę. Mieliśmy nawet więcej materiału filmowego, który wylądował na DVD, ale to były głównie bootlegi czy nagrania telewizyjne. Niestety, suma pieniężna jaką chciała telewizja była absolutnie kretyńska, to naprawdę wstyd. Mimo to są wciąż trzy płyty DVD trwające coś koło sześciu godzin. To naprawdę interesujący materiał, koncerty, wszystkie aspekty mojej solowej kariery z różnymi muzykami.

„Dive! Dive! Live” było jedynym video wypuszczonym na świat. Spoglądając w przeszłość na ten występ, nie widząc go przez długi czas, jestem dosyć zaskoczony, jak on wygląda. Właściwie myślę, że jest całkiem niezły jeśli weźmie się pod uwagę trudne okoliczności w jakich został nakręcone. To było bardzo dziwaczne miejsce. Chcieliśmy żeby był to klub a został przekształcony w plan filmowy. Dzieciaki miały problem z byciem spontanicznym. Moje ulubione to bisy, coś takiego jak „Fog On The Tyne”, fantastyczne.

Video „Skunworks” było wydane tylko w Japonii. Nie pytaj mnie czemu. Japończycy zapłacili żebyśmy nakręcili video w tym samym momencie co oni kręcili Helloween – niemiecki zespół, z którym byłem wtedy w trasie. Właściwie było to bardzo dziwna trasa. To był zdecydowanie błąd, że trasa „Skunworks” była razem z Helloween. Jest parę rzeczy w mojej karierze solowej, nad którymi właściwie nie pracowałem, pod pewnym względem, i ta trasa z pewnością taka była. Zespół sam w sobie jest niesamowity i myślę, że jest parę świetnym momentów w ich show. Możesz naprawdę zobaczyć, jakiego rodzaju to jest zespół. Sposób w jaki pracują gitarzyści jest bardzo interesujący. To nie są popisy gitarowe, ale Skunworks nigdy też takie nie miało być. To był świetny zespół i uważam, że „Skunworks” jest naprawdę niedoceniany. Niektórzy postrzegają „The Chemical Wedding” jako wspaniałą płytę i zgadzam się z nimi, ale uważam, że „Skunworks” jest troszeczkę nie odkrytym skarbem. Ludziom, którym podoba się „The Chemical Wedding” i „Accident Of Birth”, może zabrać trochę czasu zanim polubią „Skunworks”, ale w różnych momentach swojego życia, ludzie lubią różną muzykę i uważam, że niektórzy odkryją piękno tej płyty. Tak czy owak, ja jestem bardzo dumny z tego albumu.

„Scream For Me Brazil” jest niezwykłe. W zasadzie jest to bootleg zapisany z różnych kamer, a dźwięk czy coś nie zostały zanieczyszczone. Nie mieliśmy umiejętności, żeby to zrobić. Kamery zostały zainstalowane w miejscach na telebimy, tak że je kręciły. Wykorzystaliśmy ten materiał filmowy. Dźwięk wydobywał się tak, że powstał stereo mix. Nie było możliwości, żeby coś dogrywać czy coś mieszać. To jest naprawdę dobrze zrobiony bootleg. Mogliśmy trochę edytować obraz, ale nie dźwięk. Ten materiał jest czymś, co odkryliśmy dopiero, jak przeszukiwaliśmy to co mamy na potrzeby tego DVD. Kiedy byłem w Brazylii, zobaczyłem video do piosenki „The Chemical Wedding” i pomyślałem „kto to kurwa zrobił?”, bo ja nie. Ktoś z firmy nagraniowej zebrał to do kupy i zapytałem gdzie mają ten materiał i tak właśnie to wytropiliśmy. Co macie na DVD to to wszystko, co mogło zostać użyte. Może nie jest to tak dobra jakość jakiej się spodziewacie, ale to coś więcej niż zwykły materiał. To materiał z Roy’em Z i Adrianem, jest niesamowity.

Do ostatniej płyty załączyliśmy wszystkie promujące teledyski, które nagrałem w swojej karierze solowej, począwszy na „Tattooed Millionaire” a skończywszy na „Abduction”. Są dostępne, a myślę, że wiele ludzi nigdy nie widziało niektórych z nich, jeśli nie wszystkich. Uważam, że to bardzo dobre posunięcie. Rezultat mnie bardzo zadowala, jestem bardzo dumny z video, ponieważ uważam, że wszystkie są interesujące i każde z nich ma coś do powiedzenia. To był mój pomysł, żeby zapowiedzieć każdy teledysk krótką historyjką o tym jak to się stało. Fajnie mieć je w taki sposób udokumentowane.

Jako dodatek mamy EPK (electronic promotion kit) z „Tyranny Of Souls”, co może okazać się interesujące. Chciałem też dodać na DVD video Samson „Biceps Of Steel”. Tak wielu ludzi pytało mnie o to i dowiedziałem się, że właściwie możemy wykupić prawa do tego. Przedstawia początek mojej kariery, zanim przystąpiłem do Maiden i pasuje do wszystkiego, co zrobiłem poza Maiden. Pokazuje naprawdę młode naiwne oblicze zespołu. Jest to kombinacji fascynacji, płaczu i śmiechu. Myślę, że ma to swój własny specjalny urok. Zrobiłem to samo kupując prawa do albumów, które nagrałem z Samson, żeby zapobiec temu, że ktoś inny mógłby to zrobić i przykleić ogromną naklejkę z napisem „wokalista prowadzący Iron Maiden”. Jednak niewiele robiliśmy przez cztery czy pięć lat. Może teraz kiedy wychodzi DVD skupią trochę więcej uwagi.

Tłumaczenie EvE

© Sanktuarium - Polski Fan Klub Iron Maiden & Iron Maiden Holdings Ltd. 1999-2010